• Ecoclime/

Bolag inom Ecoclime Group tecknar ramavtal till ett uppskattat värde av 22 miljoner SEK

Ecoclime Groups dotterbolag Flexibel Luftbehandling har tecknat ett ramavtal gällande ventilationsarbeten i fastigheter och lokaler för AB Svenska Bostäder och AB Stadsholmen. Ramavtalets värde inklusive förlängningsoptioner uppskattas till ca 22 miljoner. Avtalet är på två år, med chans till en förlängning i två år till.

”Vi är väldigt glada att återigen få leverera ventilationsarbeten med hög kvalitet till Svenska Bostäder som vi startade ett samarbete med för över 20 år sedan. I urvalsprocessen för ramavtalet hamnade vi på första plats i fyra delområden vilket är inspirerande.  Vi har stor kännedom om dessa arbeten och ser det som en naturlig del i vår strategi att utveckla verksamheten framåt”, säger Tobias Fahlqvist, VD på Flexibel Luftbehandling.

Svenska Bostäder är en av Sveriges största bostadsbolag med en omsättning på över tre miljarder kronor. Bolaget grundades 1944 och ägs av Stockholms stad och har i över 75 år haft en aktiv roll i byggandet av Stockholm.

Stadsholmen är dotterbolag till Svenska Bostäder med ett unikt uppdrag – att äga, rusta upp och förvalta hus med stora antikvariska värden i Stockholms stad. Flera av Stadsholmens fastigheter har status som byggnadsminnen. För Stadsholmen är byggnadsvård ett vardagsarbete. Det betyder att allt som görs i fastighetsföretaget präglas av respekt för husen och deras historia.

Flexibel Luftbehandling levererar allt inom luftbehandling, från projektering av nybyggen och installationer, till installation, service och OVK-besiktningar.

För ytterligare information, kontakta:

Tobias Fahlqvist, VD Flexibel Luftbehandling
tobias.fahlqvist@flexibelluftbehandling.se
Tfn:070 819 24 66

Marcus Sandlund, CEO, Ecoclime Group
marcus.sandlund@ecoclime.se
Tfn: 070-088 73 75

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se