Ecoclime AB:s styrelse har beslutat kalla till en extra bolagsstämma

Ecoclimes huvudägare har i en begäran till Ecoclimes styrelse framställt att styrelsen ska kalla till en extra bolagsstämma till följd av att man inte är överens i styrelsen i ett antal olika frågor. Parallellt har styrelseledamöter, inklusive ordföranden meddelat sin önskan att avsluta sitt engagemang i styrelsen.

Bolagsstämman avses att genomföras den 11 november.

Formell kallelse till extra bolagsstämma kommer att offentliggöras genom separat pressmeddelande samt annonsering enligt bolagsordningen. Valberedningen kommer att ta fram förslag till ny styrelse och antal styrelseledamöter som då föreläggs extrastämman.

Denna information är sådan som Ecoclime är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-10-18 15:47 CET.

Peter Nygårds, Styrelseordförande
E-mail: pnextended@gmail.com

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se