Ecoclime Group delårsrapport april-juni 2022

Ecoclime är mycket väl positionerat

Sammanfattning av det andra kvartalet april-juni:

• Nettoomsättningen ökade med 52,4 % till 57 441 (37 700) TSEK, varav 9,6 % organiskt
  • Resultat före avskrivningar (justerat EBITDA) minskade till -4 292 (4 724) TSEK och den justerade EBITDA-marginalen minskade till -7,5 (12,5) %
  • Rörelseresultat (EBIT) minskade till -13 345 (-526) TSEK
  • Resultat per aktie före och efter utspädning minskade till -0,29 (-0,02) SEK
  • Soliditeten minskade till 75 (85) %
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten minskade till -1 558 (1 962) TSEK

Denna information är sådan som Ecoclime är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-08-18 08:00 CET.

För mer information:

Marcus Sandlund, CEO
marcus.sandlund@ecoclime.se
+46 70-088 73 75

Robert Johansson, CFO
robert.johansson@ecoclime.se
+46 70-854 85 28

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se