• Ecoclime/

Ecoclime Group levererar unik helhetslösning för energieffektivisering till Solporten

Solporten Fastighets AB gör en ny affär med Ecoclime Group i syfte att framtidssäkra och skapa en optimal energilösning för fastigheten Facklan 5. Projektet innefattar integration av flera energikällor i ett cirkulärt system samt smart fastighetsteknik för energieffektivisering. Ordervärde uppgår till 5,7 MSEK

Solporten är ett fastighetsbolag som hela tiden strävar efter förbättringar i syfte att minska sin verksamhets miljöbelastning. Det mest prioriterade området är den energi som fastigheterna använder för uppvärmning.

Målet med samarbetet med Ecoclime Group är att minska mängden köpt energi och göra fastigheterna mer självförsörjande. Projektet med Facklan 5 innefattar bland annat leveranser av fastighetsautomation med avancerad prognosstyrning, återvinning av värme i spillvatten och utbyte av belysning till lågförbrukande LED.

"Det är sällan en produkt eller en lösning som ger den bästa energieffektiviseringen – det är en kombination av flera", säger Stefan Silfverkrantz, Ecoclime, och fortsätter: "I det här projektet kombinerar vi flera olika tjänster och produkter för att energioptimera fastigheten."

"Det här projektet visar den fulla bredden i vårt erbjudande. Nästan alla bolag i koncernen är involverade, men mot kund agerar vi som en ”one-stop-shop”. Det är en stor styrka som skapar unika möjligheter och är helt i linje med vår långsiktiga strategi", säger Marcus Sandlund, VD Ecoclime Group.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Sandlund, CEO
marcus.sandlund@ecoclime.se
Tfn: 070-088 73 75

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se