Marcus Sandlund avgår som VD för Ecoclime Group AB

Styrelsen för Ecoclime Group AB (publ) har idag kommit överens med verkställande direktör Marcus Sandlund om att han i samband med bolagets extrastämma den 11 november lämnar sitt uppdrag i bolaget.

”Styrelsen vill tacka Marcus för sitt engagemang och arbete under sin tid som verkställande direktör i bolaget. Marcus kommer att finnas kvar inom koncernen och finnas till bolagets förfogande under 3 månader för att underlätta en överlämningsprocess", säger Peter Nygårds, styrelsens ordförande.

”Under min tid på Ecoclime har bolaget tagit flera viktiga steg mot sin vision om att möjliggöra för fastighetsägare att skapa fastigheter som är helt självförsörjande av energi. Jag är övertygad om att Ecoclimes fantastiska medarbetare förtjänstfullt kommer fortsätta den resan och tillsammans med våra kunder skapa en mer hållbar fastighetsbransch”, säger Marcus Sandlund.

Denna information är sådan som Ecoclime är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-10-21 08:04 CET.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Nygårds, Styrelseordförande
E-mail: pnextended@gmail.com

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se