Q1 2018 – Fortsatt stark resultatutveckling

Nettoomsättningen steg till 9 855 TSEK (276 TSEK) och EBITDA resultat till 2 345 TSEK (22 TSEK) som ger en EBITDA-marginal om 24 % (7 %) procent.

Lennart Olofsson VD i Ecoclime: ”Under 2018 har vi haft fortsatt starkt operativt kassaflöde särskilt från kärnversamheten med en EBITDA marginal om 24 %. Orderingången till Flexibel Luftbehandling har varit stark."

E-post: Lennart.olofsson@ecoclime.se

Ecoclime Group erbjuder mer hållbar, lönsam inomhuskomfort, komfortenergi och fastighetsautomation. Baserat på förnybar, återvunnen, återladdad, ackumulerad och distribuerad energi samt digitaliserade integrerade klimatsmarta IoT-, energi- och komfortlösningar, för energieffektivisering i fastigheter, processer och vårt välmående inomhus

Citat

Under 2018 har vi haft fortsatt starkt operativt kassaflöde särskilt från kärnversamheten med en EBIDA marginal om 54 %. Orderingången till Flexibel Luftbehandling har varit stark.
Lennart Olofsson