Econova satsar på miljö och utveckling

Econova satsar på miljö och utveckling Miljöföretaget Econova är i ett expansivt skede och stärker nu organisationen. En utvecklingschef och miljöansvarig har anställts och kommer att ingå i ledningsgruppen. Utvecklingschef Agronom Tomas Kjellquist, 36 har utsetts till utvecklingschef för Econova med placering vid företagets kontor i Norrköping. Han tillträder sin befattning den 4 februari. Tomas kommer närmast från Hydro Agri AB där han arbetat i tio år och ansvarat för växtnäring och miljö i Sverige & Danmark. Dessutom har han haft koordinationsansvaret för FoU-verksamheten inom Norden. Inom Econova kommer Tomas att leda och ansvara för koncernens FoU verksamhet. Miljöansvarig Fil.mag. Monique Wannding, 30, har utsetts till miljöansvarig för Econova med placering vid företagets kontor i Stockholm. Hon tillträder sin befattning den 25 februari. Monique Wannding har en bred utbildning inom miljö- biologi- hälsoskyddsområdena. Hon kommer närmast från NUTEK där hon arbetat som projektledare för programmet Miljödriven affärsutveckling. Dessförinnan var hon miljöhandläggare vid Länsstyrelsen i Västra Götaland. Inom Econova kommer Monique att ansvara för och leda miljöarbetet. Hon blir företagets miljösamordnare och ansvarar för vidareutveckling av Econovas miljöledningssystem. För ytterligare information: Robert Taflin, VD, Econova Biotech AB. Telefon 08-444 98 70, 070-669 43 60 Econovas affärsidé är att i ett slutet kretslopp kostnadseffektivt och med största hänsyn till miljön tillvarata och förädla naturråvaror till miljövänliga biobränsle- och trädgårdsprodukter. Företagets två affärsområden är produktion och försäljning av biobränsle och trädgårds produkter. De viktigaste kunderna för biobränsle är skogsindustrin, kommunala och privata energileverantörer samt för trädgårdsprodukter dagligvaruhandeln, byggvaruhus och trädgårdsfackhandeln. Econova är i ett expansivt skede då efterfrågan på företagens produkter och tjänster ökar snabbt. Börsintroduktion är planerad under 2002. Koncernen omsätter idag 180 mkr och har 80 anställda ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/23/20020123BIT00580/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/23/20020123BIT00580/bit0001.pdf