Årets frönyheter - gränslös odling för alla sinnen!

Årets frönyheter från Weibulls flirtar med det sinnliga trädgårdslivet. Kommande säsong får beprövade favoriter samsas med exotiska inslag som bidrar med vackra färger, sköna dofter och spännande smaker. Sinnena jublar när den egna täppan blir din förlängda arm ut i världen!

Smak för nya influenser
Kinakål är en av Asiens viktigaste grönsaker och sorten Michili Cantoner är god både varm och kall. Även persisk kummin och pepparmint sätter piff på både mat och dryck. Mentha Piperita är inte bara tvättäkta rätt för en mojito à la Hemmingway, utan lämpar sig även bra för te och desserter. Tomat Oxheart, en hjärtformad bjässe på cirka 250 gram, är vanlig i det italienska köket och helt underbar i en välsmakande tomatsallad.

Gilla doft, färg och form!
Luktreseda, blomman som aldrig saknades i mormors trädgård, planteras med fördel vid gångar eller uteplatser. Därifrån sprider den väldoft som förbipasserande lätt kan förnimma och kommer helt till sin rätt. Även Moonfl ower Pearly Gates doftar ljuvligt och blommar därtill rikligt med skira, elfenbensvita blommor. En fröjd för ögat tillsammans med Sömntuta Red Chief som fyller ut rabatten med vackert eldfärgade blommor.

Utmaningar för den enträgne odlaren
Givetvis erbjuder Weibulls även ett par utmaningar för den drivne odlaren. Den klassiska passionsblomman kan sås året om. Utomhus kräver den en solig, skyddad plats för att trivas. Sparris Argentueil prövar odlarförmågan under tre säsonger före skörd. Kräver stora mått av pyssel och omsorg, men resultatet är väl värt att vänta på!

Mer information:
Pressbilder finns att ladda ned: http://tpa.exaktaprinting.se/inalias/inalias?Econova

Byline foto: Econova Garden