Smart och enkelt - Nyheter sprider odlarglädje till flera

Är du en erfaren odlare eller novis i grönsakslandet? Oavsett vilket, inspirerar två nyheter från Weibulls till nya framsteg under kommande växtsäsong. Önskan att sprida odlarglädje i vidare cirklar kommer i år till uttryck i enkla, yteffektiva lösningar som underlättar för hemmaodlaren.

Förodla med Pluggbox

Pluggboxen är ett stapelbart minidrivhus med upp till tio nivåer och plats för 49 plantor. Mycket odling på liten yta! Konstruktionen, med bottentråg, mellandel och lock, har flera smarta funktioner för en kvick start på din sådd. Den speciella utformningen kortar groningstiden markant och inom kort kan du se resultat. När rötterna är väl utvecklade övergår du till att vattna i bottentråget. Avdunstningen därifrån gynnar plantornas tillväxt. Senare vid omplanteringen använder du boxens unika pop up-system för att lyfta upp och lösgöra plantorna. Risken att du samtidigt råkar skada rötterna är minimal. Pluggboxen är tillverkad av mer än 50 procent återvunnen plast.

Enkelt och nyttigt med Grab n’grow

Kan det bli enklare att njuta hemodlat? Grab n’grow är färdig att använda, du kan till och med nyttja den dekorativa förpackningen i mjukplast som kruka. Klipp upp förpackningen, så fröna, som finns i en separat liten påse, direkt i jorden och vattna. Nu är du igång! Grab n’grow finns i sju olika sorter och det enkla förfarandet gör det lockande att prova flera samtidigt. Broccoli, rädisa och rödbeta klipps redan som groddar och används i sallader. Övriga sorter är väldoftande basilika och koriander, klassisk krasse och smakrik ruccola.

För mer information kontakta:

Eva Bökman, pressansvarig Econova
Tel: 011-368100 E-post: eva.bokman@econova.se