Stort intresse för Weibulls Svensk Sommar – del av Den Officiella Bröllopsserien

Weibulls Svensk Sommar är ett ”levande” bevis på vad som är intressant och populärt i vår samtid. Efterfrågan från konsument är stor i Sverige och nu finns ett begränsat antal produkter i butik.

Ringande telefoner vittnar om ett stort intresse Redan samma dag som lanseringen, den 21 januari på Formex, började telefonerna gå varma hos Weibulls kundtjänst. Ivriga samtal och mail från konsumenter vittnar om ett stort intresse för produkten. Ett levande bevis på vår samtid i begränsad upplaga Weibulls Svensk Sommar har endast tillverkats i 30 000 exemplar som nu finns i välsorterade butiker som trädgårdshandel, dagligvaruhandel och presentbutiker. Produkten är ett tydligt exempel på vår samtid och hur vi i dag spenderar allt mer tid i trädgården, som en förlängning av vardagsrummet. Det som är genuint och egenproducerat får en allt högre status. Kanske är det just Weibulls Svensk Sommar som kommer att knyta ihop minnena och trenderna för 2010. Svensk sommar samlad i en bukett Weibulls Svensk Sommar är framtagen i samband med årets Kungliga bröllop mellan H. K. H. Kronprinsessan Victoria och Herr Daniel Westling, som en del av Den Officiella Bröllopsserien, Vi har valt ut stilfulla blometiketter, en praktisk skopa för planteringsarbetet, ett vackert satinband med Den Officiella Bröllopsseriens grafik och våra allra finaste fröer av Riddarsporre, Blåklocka, Daggkåpa, Prästkrage och Fingerborgsblomma, allt samlat i en förpackning. Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse Del av intäkten går till Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse vars syfte är att motverka utanförskap och främja god hälsa bland barn och ungdomar i Sverige.