Weibulls gräsfamilj växer - nydanande Perfect Start ser dagens ljus

Kunskap och innovationslust står i fokus när Weibulls inför trädgårdssäsongen 2012 introducerar Perfect Start, det allra senaste inom grästeknologi. Redan uppskattade klassiker som Extra Green och Villa Classic får nu sällskap av ett preparerat gräsfrö, som tryggt och enkelt banar väg för en tät och jämn gräsmatta. Med hjälp av Perfect Start kan även nybörjaren bli ett gräsproffs!

Ge vattenspridaren en paus!
En viktig del i teknologin bakom Perfect Start är ett yttre vattenhållande lager, WASP (Water Absorbing Seed Process), som omger gräsfröet. Det gör att fröet absorberar 100 gånger mer vatten än ett motsvarande naket frö. Risken att fröet drabbas av uttorkning efter sådd är därför betydligt mindre och medger samtidigt längre intervaller mellan varje vattning!

Snabb groning - mindre ogräs!
Hela fem lager med näring och biostimulanter omsluter gräsfröet och utgör det grundgödsel fröet behöver för en riktig kickstart. Näringen driver på groningen och ger utmärkta förutsättningar för en jämn uppkomst. En snabb etablering gör det också svårare för ogräset att konkurrera. Perfect Start lägger grunden för en tät och fin gräsmatta, med mindre arbetsinsats!

Enkelt att så och behålla
Perfect Start har samma gräsfröblanding som systerprodukten Villa Classic, en blanding av rödsvingel, engelskt rajgräs och ängsgröe. En fördel med Perfect Start är att det preparerade fröet är något tyngre vilket gör det lättare att sprida ut vid sådd. Fröet faller heller inte fåglarna i smaken, varför groningen kan komma igång helt ostörd av dessa trädgårdsvänners förehavanden!

Perfect Starts unika egenskaper gör att produkten med fördel även kan användas som renoveringsgräs.

Byline foto: Weibulls, weibulls.com