Weibulls Svensk Sommar – del av Den Officiella Bröllopsserien

I samband med årets Kungliga bröllop mellan H. K. H Kronprinsessan Victoria och Herr Daniel Westling, som en del av Den Officiella Bröllopsserien, lanserar vi på Weibulls en förpackning fylld med Svensk sommar. Produkten består av de viktigaste komponenterna till en traditionell svensk sommar bukett. Vi har valt ut våra allra finaste fröer, stilfulla blometiketter, en praktisk skopa för planteringsarbetet och ett vackert satinband med Den Officiella Bröllopsseriens grafik, allt samlat i en förpackning.

Svensk sommar samlad i en bukett I förpackningen finns våra finaste fröer av Riddarsporre, Blåklocka, Daggkåpa, Prästkrage och Fingerborgsblomma, växter som bildar en traditionell svensk sommarbukett. Fröerna går att så under sommarhalvåret, för att vara som vackrast följande sommar. Det är blommor vi alla känner igen och som vi lätt kan odla själva. Buketten i rosa, vitt och blått har smyckat det dukade bordet i generationer. Här växer kärleken Med hjälp av våra stilfulla blometiketter kan du märka ut i rabatten var fröerna är sådda. Blometiketterna är i aluminiumzink med ett vackert tryck av Den Officiella Bröllopsseriens sigill och med namnet på de olika sorterna. Lätt att plantera Den högblanka skopan är specialanpassad för lätt planteringsarbete. Skopan är både praktisk och dekorativ. Knyt samman minnena Med det speciellt framtagna satinbandet knyter du samman blommorna i en vacker bukett. Satinbandet bär Den Officiella Bröllopsseriens mönster som är inspirerat av ett original mönster från Drottningholms slott. Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse Del av intäkten går till Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse vars syfte är att motverka utanförskap och främja god hälsa bland barn och ungdomar i Sverige.