• EcoRub/

EcoRub AB: Aktier utgivna av EcoRub med anledning av optionslösen är nu registrerade

EcoRub AB avslutade den 25 mars teckningsperioden för innehavare av teckningsoptioner av serie 2021/2022 TO 5. Lösen av teckningsoptionerna tillförde EcoRub 10,0 MSEK före emissionskostnader som uppgick till 0,1 MSEK.

Emissionerna registrerades av Bolagsverket tisdag den 12 april 2022. Stoppdag för interimsaktierna i Euroclear blir den 21 april. Därmed finns de nya aktierna på depå/VP-konto den 25 april 2022.

Genom emission har antalet aktier i Ecorub av serie B ökat med 41 721 323 stycken till 296 349 567 aktier. Aktiekapitalet ökade samtidigt till 592 687,495 kronor och inte som tidigare kommunicerat 7 408 739,175 kronor.

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

EcoRub är ett greentech-bolag som producerar återvunna pellets designade för formsprutning, strängsprutning, 3D-printing och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.