• EcoRub/

EcoRub AB: EcoRub offentliggör nyttjandegraden för teckningsoptioner av serie 2021/2022 TO 5

Under perioden 14 mars – 25 mars 2022 har innehavare av teckningsoptioner i EcoRub AB av serie 2021/2022 TO 5 kunnat teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. Totalt nyttjades 41 721 323 teckningsoptioner för teckning av 41 721 323 aktier, vilket motsvarar en nyttjandegrad om cirka 76,0 procent.

Genom nyttjandet av teckningsoptionerna har EcoRub tillförts 10,0 MSEK före emissionskostnader vilka beräknas till 0,1 MSEK.

VD Isac Andersson om utfallet av emissionen: ”Det känns bra att vi får in lite nya friska pengar i bolaget. Med den orderstock vi har, som överstiger hela förra årets omsättning, binder vi mycket kapital i material, löner till personal och kundfordringar, innan de faller in på banken hos oss. Att växa med den fart som vi gör nu, gör att det här kapitaltillskottet kommer väldigt lägligt. Det är trevligt att se att det finns så många aktieägare som verkligen tror på oss som bolag”.

Antal aktier och aktiekapital

Genom nyttjandet av teckningsoptionerna ökar antalet aktier i EcoRub med 41 721 323 aktier, vilket innebär att efter registrering av aktierna på Bolagsverket kommer det att finnas 296 349 567 aktier i bolaget. Aktiekapitalet ökar samtidigt från 6 365 706,10 SEK till 7 408 739,175 SEK i EcoRub AB.

För mer information om EcoRub AB kontakta vänligen:

Isac Andersson, VD

E-post: isac.andersson@ecorub.se

Telefon: 070-399 71 07

Denna information är sådan som EcoRub är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-03-30 17:25 CET.

EcoRub AB (publ) är ett green-tech företag med en unik teknik i att skapa nya insatsmaterial till tillverkningsindustrin. Våra material går under namnet TPRR® (thermoplastic recyled rubber) och består av en hög grad av återvunnen plast och återvunnet gummi. Genom olika kombinationer får vi fram TPRR® med unika egenskaper från styft, slagtåligt till segt och elastiskt.

EcoRub AB (publ)                                                             Telefon: 070-399 71 07

Hökmark 114                                                                       E-post: isac.andersson@ecorub.se

932 93  LÖVÅNGER                                                           Hemsida: www.ecorub.se