EcoRub AB: EcoRub offentliggör nyttjandekurs för teckningsoptioner (TO 5 B)

EcoRub AB (EcoRub) offentliggör idag den 7 mars 2022 nyttjandekursen för teckningsoptioner av serie 2021/2022 (TO 5 B).

Styrelsen i EcoRub har idag, den 7 mars 2022, fastställt kursen för nyttjande av teckningsoptioner av serie 2021/2022 (EcoRub TO 5 B) (”Teckningsoptionerna”). Nyttjandekursen uppgår till 0,24 SEK per ny aktie av serie B som tecknas genom nyttjande av Teckningsoptionerna.

Nyttjandekursen är kursen för konvertering ställd till 70 procent av den vägda genomsnittliga handelskursen för bolagets aktie på Spotlight Stock Market under perioden 22 februari – 4 mars 2022.

För teckning av en ny aktie till kursen 0,24 SEK krävs en (1) teckningsoption.

Vid full utnyttjande av Teckningsoptionerna tillförs EcoRub cirka 13,2 MSEK. Emissionskostnaderna beräknas till cirka 150 TSEK.

Villkor för nyttjande av teckningsoptionerna

Villkor: En (1) teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie av serie B.

Teckningskurs: 0,24 SEK per aktie, courtage utgår ej.

Teckningsperiod: 14 mars – 25 mars 2022.

Sista dag för handel i TO 5 B: 23 mars 2022.

Teckningsoptioner som inte nyttjas under teckningsperioden kommer därefter att förlora hela sitt värde.

För frågor om teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner i EcoRub, vänligen kontakta:

Isac Andersson, VD

E-post: isac.andersson@ecorub.se

Kort om EcoRub AB

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, formsprutning, strängsprutning och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)                                                             Telefon: 070-399 71 07

Hökmark 114                                                                       E-post: isac.andersson@ecorub.se

932 93  LÖVÅNGER                                                           Hemsida: www.ecorub.se