EcoRub AB: Nyemission registrerad

EcoRub AB avslutade onsdag den 11 oktober sin företrädesemission. Emissionerna tillförde bolaget 10,9 MSEK före emissionskostnader, vilka uppgick till 0,6 MSEK.

Emissionerna har registrerats av Bolagsverket den 24 oktober 2023. I och med att emissionen registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade units (BTU) att avregistreras och ersättas med nya aktier och teckningsoptioner. Sista dag för handel med BTU på Spotlight Stock Market är den 27 oktober 2023. Ägare av BTU kommer därefter att erhålla aktier och teckningsoptioner, vilka beräknas finnas på respektive VP-kont och depå den 2 november 2023.

Antalet registrerade aktier ökade i emissionen med 49 391 594 aktier till 345 741 161 stycken. Aktiekapitalet ökade samtidigt med 98 781,24817 kronor till 691 468,743167 kronor.

Antalet registrerade teckningsoptioner uppgår till 49 391 594 stycken som vid full konvertering till aktier kan komma att öka antalet aktier med ytterligare 49 391 594 i april 2024. En (1) teckningsoptioner ger innehavaren rätt att under perioden 8 april – 19 april 2024 konvertera till en (1) aktie där kursen för konvertering ställs till 70 procent av den vägda genomsnittliga handelskursen för bolagets aktie på Spotlight Stock Market under perioden 11 mars – 22 mars 2024, dock lägst aktiens kvotvärde 0,002 kronor.

Teckningsoptionerna kommer att handlas på Spotlight Stock Market. Första handelsdag för teckningsoptionerna beräknas till den 2 november 2023. Teckningsoptionerna kommer att handlas under kortnamnet ECO TO6 B.

För frågor om EcoRub och företrädesemissionen, vänligen kontakta:

Isac Andersson

+46 913-247 81
+46 70-399 71 07
isac.andersson@ecorub.se

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, gjutna produkter, gummimattor och material för konventionell tillverkning (form- och strängsprutning). Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. EcoRub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)

Hökmark 114