EcoRub AB har beviljats 2,7 miljoner kronor i regionalt investeringsstöd.

Beslutet motiveras med att investeringarna bidrar till hållbar regional tillväxt och ett konkurrenskraftigare företag.

Investeringsstödet kommer att gå till utökning av maskinparken och förbättringar i produktionsflödet, samt framtidsäkra konkurrenskraften för bolaget.

Stödet avses finansieras helt genom EU:s regionala utvecklingsfond. EcoRub kan begära ut maximalt 4 utbetalningar, sista datumet att rapportera dina kostnader: 2024-08-31

Godkända kostnader: 10 884 000 kronor
Stödandel: 25,00 procent
Maximalt stödbelopp: 2 721 000 kronor

Denna finansiering är mycket uppskattad och är ett viktigt bidrag till vår utveckling av hållbara material och produkter. Säger Isac Andersson VD, EcoRub

Isac Andersson

+46 913-247 81
+46 70-399 71 07
isac.andersson@ecorub.se

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, gjutna produkter, gummimattor och material för konventionell tillverkning (kalandrering, form- och strängsprutning). Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. EcoRub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)

Hökmark 114