EcoRub förstärker med spetskompetens för materialutveckling

Mattias Karlsson kliver i dag in och förstärker EcoRub i rollen som chef för materialutveckling.

Mattias har just doktorerat i polymera material vid KTH och kommer med sin bakgrund att utgöra en viktig länk mellan kund och fortsatt materialutveckling.

- Vi är mycket glada över att få Mattias till oss, han kommer att bli en mycket viktig kugge i EcoRubs arbete med att ta TPRR® från en innovation till kommersiella material med unika egenskaper. Med Mattias ombord kan vi fortsätta utveckla innovativt vilket ligger i EcoRubs grund-DNA men får samtidigt en tydlig förstärkning beträffande den tekniska försäljningen. Säger Susanne Stenmark VD EcoRub.

- Jag ser fram mot att få utveckla återanvändningsbara material både för nu och framtiden. Det känns väldigt spännande att få kliva in i EcoRub i det läge som företaget befinner sig i just nu. Säger Mattias Karlsson

Susanne Stenmark

susanne.stenmark@ecorub.se

EcoRub AB (publ) är ett clean-tech företag med en unik teknik i att skapa nya insatsmaterial till form- och stängsprutning. Våra material går under namnet TPRR®. (termoplastic recycled rubber) och består uteslutande av återvunnen plast och återvunnet gummi. Genom olika kombinationer får vi fram TPRR® med unika egenskaper från segt, slagtåligt till elastiskt.

Besök oss i vår spännande vardag på Linkedin eller ta del av en närmare presentation på vår website

Om oss

EcoRubs affärsidé är att för den europeiska marknaden tillhandahålla miljöriktiga samt tekniskt och prismässigt konkurrenskraftiga produkter baserade på återvunnet gummi och återvunnen plast.