EcoRub tecknar LOI med Safic-Alcan Nordic AB

EcoRub tecknar ett LOI med Safic Alcan gällande att börja sälja och distribuera EcoTPEsuper® material för de nordiska länderna.

Safic-Alcan är en viktig partner för att EcoRub snabbt ska lyckas nå ut med sina material till ett stort nätverk. Detta då Safic-Alcan redan idag har över 500 kunder i de nordiska länderna och flera säljare. Företaget saknar idag ett återvunnet TPE material i sitt sortiment så därför är detta samarbetsavtal viktigt för båda parter. Ecorub och Safic Alcan kommer under 2023 att hjälpas åt med att få ut EcoTPEsuper® till dessa kunder.

Vi på EcoRub ser att detta LOI ligger helt i linje med våra långsiktiga strategier att hitta starka partners och växa tillsammans med Safic-Alcan, säger Isac Andersson, VD Ecorub.

Safic-Alcan ser EcoRub´s återvunna material som ett viktigt steg i vår resa med att erbjuda en mera hållbar produktportfölj, säger Andreas Frisén VD Safic-Alcan Nordic AB

Om Safic-Alcan

I över 175 år har Safic-Alcan utvecklat innovativa lösningar för sina uppdragsgivare och kunder. Med hjälp av sin samlade expertis inom gummi har gruppen expanderat inom närliggande polymera produktområden och är verksamma inom agentur- distribution- och grossistverksamhet.

Safic-Alcan Nordic har en omsättning på över 160 miljoner årligen. Tittar man på Safic-Alcan i Europa så är omsättningen på över 10 miljarder.