EcoRub tecknar LOI med underleverantör till gruv- och pappersindustrin

Fredriksson Mek & Vulk (FMV) har under en längre tid arbetat mot gruv- och pappersindustrin i Sverige. EcoRub tecknar LOI med FMV för att tillsammans möta den ökande efterfrågan på återvunna gummiprodukter inom basindustrin.

Gruvindustrin är en stor förbrukare av gummiprodukter och efterfrågar idag fler återvunna alternativ. Detta är en viktig marknad för EcoRub där vi kan bidra till en mer cirkulär materialanvändning inom gjutna produkter. Säger Isac Andersson, VD EcoRub

Isac Andersson

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

isac.andersson@ecorub.se

EcoRub är ett greentech-bolag som producerar återvunna pellets designade för formsprutning, strängsprutning, 3D-printing och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.