Ecorub tecknar LOI tillsammans med AnVa Polytech

Ett Letter Of Intent (LOI) har tecknats tillsammans med AnVa Polytech vilket avser att identifiera återvunna material till AnVas produktion men också en diskussion gällande ett Kundcirkularitetsavtal för deras nuvarande produktionsspill.

Ecorub kommer tillsammans med AnVa att utvärdera några av Ecorubs TPRR®-material för att hitta ersättare av jungfruliga material.

De första testerna vi har gjort ser mycket lovande ut och nu skall dessa tester även godkännas av slutkunderna. Ecorub ser AnVa Polytech som en viktig samarbetspartner då de har många kunder inom fordonsindustrin och vi ser positivt på att hjälpa dem mot vägen till att kunna implementera ytterligare applikationer med återvunna material.  Säger Isac Andersson, VD Ecorub.

AnVa ser detta som ett viktigt steg i att hjälpa våra kunder att hitta mera miljövänliga alternativ till deras produkter. Säger Mathias Larsson, VD AnVa Polytech.

Information om AnVa Polytech

Verksamhetens anor sträcker sig hela vägen tillbaka till mitten av 1960-talet. Företaget är sedan 2014 en del av AnVa-koncernen under namnet Polytech.

AnVa Polytech är en kvalificerad partner inom utveckling och tillverkning av produkter i gummi, TPE och silikon, med hög kompetens hela vägen från idé till leverans av tjänst och produkt. I företagets materiallabb utvecklar vi skräddarsydda material utifrån kundens specifikation, samt utformar materialet för att passa miljön produkten ska vistas i.

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

EcoRub är ett greentech-bolag som producerar återvunna pellets designade för formsprutning, strängsprutning, 3D-printing och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.