• EcoRub/

EcoRub tecknar order med Granngården på 2 miljoner kronor för leverans under Q2 och Q3 2023

EcoRub och Granngården har inlett ett samarbete där Profarma PSL hästmattor kommer att finnas på Granngårdens butiker inför sommaren/höstens in stallning av hästar,

Vi ser att vårt långsiktiga strategiska arbete lönar sig med att utveckla nya produkter av vårt återvunna material.

Granngården är Sveriges största kedja inom produkter för odling, djur och natur. EcoRub har nu kommit in med vårt varumärke Profarma och PSL mattorna i Granngårdens butiker. Vi kommer under sommaren / hösten börja rulla ut så att de skall finnas på hyllorna innan hästarna skall in i sina boxar efter sommaren. Vi på EcoRub ser detta samarbete som en väldigt långsiktig och strategisk partner. Nu när de stigande priserna för strö ligger kvar även i höst så är våra PSL mattor ett väldigt bra komplement till stallmiljön samt att de ökar komforten rejält för hästarna.

Isac Andersson, VD EcoRub, säger att ”Vi är väldigt stolta på EcoRub att kunna få till detta samarbete med Granngården där en viktig faktor är att vi erbjuder ett helt koncept kring leverans och logistik.”

Lars Dahlgren Inköp Granngården, säger att ”Vi på Granngården tycker det är bra att kunna erbjuda svensktillverkade produkter och hållbara produkter. Genom detta kommer vi minska leveranstider och minska vår klimatpåverkan.”

Om Granngården

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

+46 913-247 81
+46 70-399 71 07

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, gjutna produkter, gummimattor och material för konventionell tillverkning (kalandrering, form- och strängsprutning). Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. EcoRub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)

Hökmark 114