EcoRub vinner en order på 4 miljoner kronor

EcoRub vinner en order på 4 miljoner kronor med Kraftmark AB kommande 12 månader inklusive option på ytterligare 8 miljoner kronor för avtalets andra år.

Efterfrågan på lokalt tillverkade produkter av återvunna material är stort. EcoRubs strategiska satsning på affärsområdet inom tillverkning av svensktillverkade gjutna produkter möter efterfrågan från marknaden.

Kraftmark AB väljer nu EcoRub som leverantör för bl.a. gymgolv. Dessa lokalt tillverkade produkter leder till ett hållbart val att genom up-cycling av återvunna material för att skapa nya produkter. Detta ligger helt i linje med EcoRubs strategi ”The EcoWay 2024” och bidrar till FN:s globala hållbarhetsmål inom industriell produktion och konsumtion.

-Vi på EcoRub ser detta fleråriga samarbete som ett viktigt steg i vår långsiktiga strategi och att tillsammans med kunder växa och bygga starka relationer. Detta är bara en produktfamilj av många inom segmentet, som vi tillsammans med Kraftmark kommer att utveckla i framtiden. Säger Isac Andersson VD EcoRub AB.

-Vi har under längre tid letat efter en lokal tillverkare av dessa produkter. När vi kom i kontakt med EcoRub AB kände vi direkt att detta är helt rätt med vår strategi att hitta produkter lokalt tillverkade i Sverige. Säger Stefan Ljung, Partner Kraftmark AB

Denna information är sådan som EcoRub är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-03 12:03 CET.

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

EcoRub är ett greentech-bolag som producerar återvunna pellets designade för formsprutning, strängsprutning, 3D-printing och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.