• EcoRub/

EcRubs återvunna mjuka plast, EcoTPEsuper, godkänt av en Svensk biltillverkare

EcoRubs återvunna mjuka plast, EcoTPEsuper som baseras på TPE har klarat de nödvändiga testerna och kan användas av leverantörer i deras produkter till en stor Svensk biltillverkare.

Biltillverkarens egna tester visar att EcoRubs material uppfyller deras högt ställda kvalitetskrav och därför finns ett godkännande för produkttillverkare att leverera produkter tillverkade av EcoRubs material.

TPE är ett material som i princip helt ersatt gummi och andra elastiska material både interiört och exteriört på bilar, så det handlar om enorma volymer som levereras till världens bilindustri. Bilindustrin i sin tur vill av konkurrensskäl visa en stark miljöprofil och efterfrågan på material med stor andel återvunnet innehåll ökar därför kontinuerligt.

• Biltillverkarna gör inte avkall på nödvändig materialkvalité för återvunna material och därför är vi på EcoRub väldigt stolta att som första materialleverantör av återvunnen TPE, uppnå deras högt ställda materialkrav, säger Isac Andersson, VD på EcoRub.

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, gjutna produkter, gummimattor och material för konventionell tillverkning (form- och strängsprutning). Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. EcoRub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)

Hökmark 114