• EcoRub/

G-MAN Tools AB väljer EcoRub AB som leverantör av EcoTPEsuper ordervärde 220 000kr

EcoRub och G-MAN Tools har inlett samarbete kring EcoTPEsuper för leveranser under kommande 12 månader

G-Man är en svensk tillverkare av sågverktyg sedan 1984. De ska nu tillverka en mera återvunnen såg.  Vilket EcoRub är med och bidrar till genom sin återvunna EcoTPEsuper material kan de öka sin återvunna andel utan att behöva gör avkall på deras kvalitet.

Vi på EcoRub ser att vårt EcoTPEsuper kommer att passa perfekt till denna typ av applikationer. Med vårt EcoTPEsuper får ett mera återvunnet material med samma mekaniska egenskaper som ny råvara. Säger Isac Andersson VD, EcoRub.

G-Man har en tydlig strategi att hitta mera hållbara lösningar och att vi då kan hitta återvunna material utan att behöva tumma på kvalitén gör valet enkelt. Säger Ulf Bäckström VD, G-man.

Information om G-man

Företaget registrerades officiellt den 12/7 1984 under namnet Edsbytool AB. Den grundläggande affärsidèn bestod i att bygga vidare på den tradition och kunskap som finns i regionen, avseende tillverkning och marknadsföring av sågar och sågblad för trä. Under 1987 övertogs försäljning och produktion från Norges enda sågtillverkare, A/S Grorud Jernvarefabrik. Eftersom dessa sågar marknadsförts under varumärket G-MAN, ändrade också bolaget sitt namn till nuvarande G-MAN TOOLS AB. Genom denna affär ökade volym och omsättning kraftigt, och därefter har verksamheten successivt ökat och lett till en konsolidering av bolaget. Under de senaste åren har maskinparken förnyats, vilket gör att bolaget nu står väl rustat inför framtiden. Företaget har ända sedan starten varit mycket exportorienterat och idag exporteras ca 80% av produktionen till mer än 30 olika marknader över hela världen. Verksamheten bedrivs i egna lokaler, belägna i Ovanåker, Edsbyn.

+46 913-247 81
+46 70-399 71 07

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, gjutna produkter, gummimattor och material för konventionell tillverkning (kalandrering, form- och strängsprutning). Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. EcoRub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)

Hökmark 114