Lösen av teckningsoptioner av serie TO 3 B slutförd

Lösenperioden för Ecorubs teckningsoption TO 3 B löpte från och med den 29 november till och med den 14 december 2018. En (1) teckningsoption gav rätt att teckna en (1) ny B-aktie i Ecorub till kursen 0,28 kr.

Teckningsoptioner till ett värde av 2 956 189,88 kr före emissionskostnader  från 15 aktieägare har lösts in.

Denna information är sådan information som EcoRub AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 december 2018.

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har ett hybridmaterial TPRR - ThermoPlastic  Recycled Rubber- som är  patenterad.  Bolaget  blandar termoplaster, gummipulver  och ibland organiska fibrer som trämjöl, rörflen, mm för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.