NEFAB lägger en första order till ett värde av 500 000 kr.

Tillsammans med NEFAB har vi nu utvecklat ett skräddarsytt material för en unik transportlösning.

Äntligen är vi i mål med vårt gemensamma utvecklingsarbete och nu kan produktionen hos NEFAB börja för leverans under kommande 12 månader. Vi på EcoRub AB ser detta som en milstolpe i att visa att våra processer fungerar och ett bra exempel på hur vi går från idé till färdigt material tillsammans med våra kunder.

-Jag ser detta som ett del mål i vår resa men en mycket bra start på den. Säger Isac Andersson VD EcoRub AB

Vi på NEFAB jobbar hårt för att spara på resurser, både finansiella och naturens. Här har vi tillsammans med Ecorub tagit fram en återvunnen plast som fungerar perfekt för våra produkter. Säger Pontus Eding säljchef NEFAB Sverige.

Isac Andersson

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

isac.andersson@ecorub.se

EcoRub AB (publ) är ett greentech-bolag som producerar återvunna material specialdesignade för 3D-printning, gjutna produkter, gummimattor och material för konventionell tillverkning (kalandrering, form- och strängsprutning). Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. EcoRub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ)

Hökmark 114