Orderstock slår 2021 års omsättning

EcoRub har per dagens datum (2022-03-01) en orderstock som uppgår till ett värde av 2 768 tkr vilket är ca 250 tkr mer än hela 2021 års omsättning.

Denna positiva utveckling visar att vi äntligen börjar få skörda frukten av vårt hårda arbete och de utgifter vi har lagt på marknadsföring, kommunikation samt personliga besök till potentiella kunder i Sverige och Europa. Det är en bra start på året och vi har stora förväntningar på 2022. Säger Isac Andersson, VD EcoRub

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

EcoRub är ett greentech-bolag som producerar återvunna pellets designade för formsprutning, strängsprutning, 3D-printing och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.