• EcoRub/

Samarbetsavtal med Primogum Industrial Products för marknadsföring och försäljning av gummiduk i Norden

EcoRub och Primogum Industrial Products AB inleder ett samarbete som innebär att Primogum Industrial Products blir återförsäljare av EcoRubs gummidukar för den nordiska marknaden.

Den huvudsakliga råvaran i EcoRubs planerade produktion av gummiduk är gummipulver/granulat baserat på uttjänta bildäck samt återvunnen plast.

Genom samarbetet med Primogum Industrial Products kommer EcoRub att få en kunnig partner inom gummiduk som kommer att tillföra både försäljning av materialet, men även kunskap kring hur EcoRubs gummidukar måste fungera för att vara en attraktiv produkt på marknaden.

EcoRub och Primogum Industrial Products har båda höga förväntningar på användningen av återvunnet gummi i olika typer av produkter.

Claes Samuelsson, VD Primogum Industrial Products: ”Jag är förväntansfull när det gäller mottagandet av den här produkten som är ett miljövänligare komplement till de produkter som redan finns på marknaden.”

Den totala marknaden i Sverige på gummiduk är betydande, eftersom gummiduk används till väldigt många användningsområden, som t ex ljuddämpningsmaterial, tätningar, halkskydd och annat.

Ulf Bergström, VD EcoRub AB: ”Eftersom Primogum Industrial Products verkar inom många olika branscher och i hela Norden så tror vi att vårt samarbete kommer att vara mycket positivt för bägge parter. Vår typ av duk och mattor har många användningsområden och vårt samarbete med Primogum Industrial Products ger oss en bred närvaro på marknaden och kommer att ge oss en ökad försäljning inom områden där vi tidigare haft svårt att komma fram.”

Eco Rub är ett innovativt hållbarhetsföretag som har en teknologi för att återvinna bildäck och återvunnen plast och därigenom skapa nya produkter som återigen kan återvinnas.
- ”Vi är en del av ett kretslopp, där material som tidigare var svåra att återanvända kan få ett nytt liv och samtidigt ge en lägre belastning på vår miljö” säger Ulf Bergström VD EcoRub AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulf Bergström, VD

E-post: ulf.bergström@ecorub.se