Sex nya standardmaterial

Nu kan vi på EcoRub AB pressentera sex stycken standardmaterial.

Det är med stor stolthet vi nu kan pressentera dessa sex standardmaterial. Vi har valt att fokucera på att i första läget verkligen kunna ha något för alla kunder. fem av materialen är lämpande för båda formsprutning och strängsprutning. Det sjätte materialet är anpassat även för kalandraring. Nu under maj månad kommer vi starta tillverkningen. Detta gör att vi får nu en enorm bredd. Naturligtvis så kommer vi inte vara nöjda eller stanna vid detta utan kommer att fortsätta utveckla fler material i samarbete med kunder och projekt.

Har ni tekniska frågor kring våra material vänligen kontakta

Mattias Karlsson

Materialutvecklingschef

------------------------------------------------------------------------------

Isac Andersson

+46 70- 399 71 07

Ecorub AB

Hökmark 114

932 93 Lövånger

EcoRub AB (publ) är ett clean-tech företag med en unik teknik i att skapa nya insatsmaterial till form- och stängsprutning. Våra material går under namnet TPRR®. (termoplastic recycled rubber) och består uteslutande av återvunnen plast och återvunnet gummi. Genom olika kombinationer får vi fram TPRR® med unika egenskaper från segt, slagtåligt till elastiskt.

Besök oss i vår spännande vardag på Linkedin eller ta del av en närmare presentation på vår website