Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 2B

Nyttjandeperioden för de teckningsoptioner av serie TO 2B som emitterades i samband med EcoRub AB:s (”EcoRub”) företrädesemission i november 2014 pågår fram till och med den 24 september 2015. Sista dag för handel är imorgon, den 22 september 2015. Teckningsoptionsinnehavare äger rätt att, för varje teckningsoption av serie TO 2B, teckna en ny B-aktie i EcoRub till en kurs om 3,50 SEK per B-aktie.

Teckning av B-aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 2B kan äga rum till och med den 24 september 2015 och ska ske genom samtidig kontant betalning kl. 15.00. Omvandling av interimsaktier till B-aktier beräknas ske under vecka 43 2015.

För information om hur du går tillväga för att nyttja dina teckningsoptioner av serie TO 2B, vänligen ta del av pressmeddelande publicerat på AktieTorget den 2 september 2015.

Vid frågor angående EcoRubs teckningsoptioner, vänligen kontakta
Sedermera Fondkommission
Telefon: 0431 - 47 17 00
E-post: info@sedermera.se

För information om EcoRub, kontakta
Patrik Berglund, tf VD
E-post: patrik.berglund@ecorub.se

EcoRub AB är ett miljöteknikföretag. Bolaget har en patenterad metod att blanda plaster och gummipulver för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi – med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.

Taggar: