Tre order till ett totalt värde av cirka 50 000 kr

Vi kan nu presentera tre nya kunder till våra TPRR material.

Sandviksplast lägger en fösta order

Efter alla tester som nu gjorts tillsammans med Sandvikplast så har vi nu kommit in i nästa fas. Detta är en första provserie i skarpt läge som skall göras för att kunna utvärdera större serier under 2022.

Vi på Ecorub är väldigt glada för att vårt strategiska och långsikta arbete börjar ge affärer. Säger Isac Andersson, VD Ecorub

The Industry Sweden AB lägger order.

The Industry lägger en fösta beställning av EcoRubs material som är anpassat för stora 3D-printrar som printar direkt från granulat.

Vi siktar på att tillsammans med The Industry Sweden AB certifiera vårt material för deras printrar vilket öppnar upp för stora möjligheter. Ett material som är certifierat kommer att vara föreskrivet i deras printrar.

Detta ser vi som ett viktigt steg i att kunna växa tillsammans med en marknad som förväntas öka väldigt mycket de kommande tre åren.

- Vi på EcoRub är mycket stolta över att få vara en del av deras standardmaterial och ser hur viktigt det är med långsiktiga samarbeten och att jobba nära våra kunder. Säger Isac Andersson VD, Ecorub.

- Vi på The Industry tycker att EcoRub är en väldigt bra partner till oss då det inte bara är en materialleverantör utan att de även har en egen utvecklingsavdelning där vi tillsammans kan få vara med och utveckla framtidens kommersiella material för additiv tillverkning. Vi som bolag vill endast använda oss av återvunna och hållbara material vilket gör att samarbetet med EcoRub passar oss riktigt bra. Säger Emil Cajfeldt VD, The Industry Sweden AB.

Sculptur beställer av Ecorub

Ecorubs återvunna material för storskalig 3D-printning kommer utvärderas av Sculptur i en skrivare som kan printa med 8-axlar och tillverka 3 meter höga produkter. Det skall bli väldigt spännande att följa detta projekt och se vad vårt material kan skapa med denna 3D teknik.

+46 913-247 80

+46 913-247 81

+46 70-399 71 07

Beroende på vilken typ av produkt och volym man köper så ligger priset i ett intervall mellan 10-250 kr per kilo.

EcoRub är ett greentech-bolag som producerar återvunna pellets designade för formsprutning, strängsprutning, 3D och kalandrering. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.