Avanza väljer Ecovision för att utveckla direkthandelstjänsten Avanza Eco Trader. Avanza, Sveriges största nätmäklare med 100.000 depåkunder, väljer Ecovision för att utveckla direkthandelstjänsten Avanza Eco Trader. Ecovision är en av Sveriges ledande leverantörer av informationssystem för finansiell information. Ordern innebär att Ecovision tillsammans med Avanza utvecklar och tillhandahåller ett integrerat direkthandels- och informationssystem för Avanza. Tjänsten skall heta Avanza Eco Trader och kommer att erbjudas till Avanzas Pro- och Guldkunder. Avanza Eco Trader blir en av de mest avancerade tjänsterna som Avanza tillhandahåller. De kunder som får tillgång till Avanza Eco Trader kommer att få realtids- information från svenska aktie- och optionsmarknaden, utländska aktieindex, kurshistorik samt realtidsnyheter från Nyhetsbyrån Ticker och Direkt. Dessutom finns möjlighet att få realtidskurser från Nasdaq och NYSE. Detta erbjuds i kombination med en direkthandelsfunktion som innebär att kunderna kan utföra sina affärer i realtid. - Avanza har en tydlig ambition att vara den bästa mäklartjänsten på Internet för aktiva placerare i Sverige, säger Stefan Mahlstein, Chef Affärsutveck-ling & Portal på Avanza. Med Avanza Eco Trader kan vi erbjuda aktiva professionella placerare en integrerad handels- och informationsapplikation som är ett av de absolut vassaste verktygen på marknaden. - Ordern från Avanza är mycket betydelsefull för oss, säger Per Rastin, vVD på Ecovision. Detta stärker ytterligare vår position inom det här segmentet. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att förbättra sin verksamhet genom att leverera den mest avancerade informations- och handelslösning som idag finns tillgänglig, säger Per Rastin. Avanza Eco Trader kommer lanseras under februari 2003 I Ecovision-koncernen ingår Ecovision ProTrader med finansiell information i realtid, Ecovision Solutions som utvecklar och driver skräddarsydda handels- och informationstjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-koncernen har 38 anställda. Omsättningen år 2002 uppgick till 64,4 Mkr och rörelseresultatet var 8,6 Mkr. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden. För mer information kontakta: Per Rastin, vVD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 www.ecovision.se Stefan Mahlstein, Chef Affärsutveckling & Portal tel. +46 8 562 250 72 Avanza Fondkommission AB www.avanza.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00580/wkr0002.pdf