• ECOVISION/

Ecovision får order från Länsförsäkringar avseende feeder för finansiell information Ecovision AB har fått en order från Länsförsäkringar AB gällande feedleverans av finansiell information i Sverige. Ordern innebär att Ecovision blir ny leverantör av informationsfeed till Länsförsäkringars Internet- och intranättjänster avseende finansiell information. Ecovision levererar sedan tidigare tekniken för dessa tjänster via dotterbolaget Ecovision Newmedia. Avtalet med Länsförsäkringar innebär även att Nyhetsbyrån Ticker, ett dotterbolag i Ecovision-koncernen, blir nyhetsleverantör till Länsförsäkringars Internet- och intranettjänster. - Ecovisions kompletta erbjudande med utveckling och drift av Internettjänster samt leverans av informationsfeeder och finansnyheter passar oss mycket bra, säger Mikael Östlund, informationschef i Länsförsäkringar. Avtalet med Länsförsäkringar är en ny framgång för Ecovision som genom förvärvet av Newmedia i juli i år har stärkt sin position som en av de ledande leverantörerna i Norden. Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision ProTrader med finansiell information i realtid, Ecovision Newmedia som utvecklar och driver Internet-tjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-koncernen har, efter förvärvet av Newmedia, 41 anställda. Omsättningen år 2002 uppgick till 64,4 Mkr och rörelseresultatet var 8,6 Mkr. Ecovision har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Nederländerna. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden. För mer information kontakta Mikael Östlund, informationschef tel. +46 8 588 410 94 Länsförsäkringar Per Rastin, vVD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 www.ecovision.se www.lansforsakringar.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00340/wkr0002.pdf