Ecovision får order från SkandiaBanken

Ecovision får order från SkandiaBanken Ecovision AB har fått en order från SkandiaBanken gällande system och feedleverans av finansiell information i Sverige och Norge. Ordern innebär att SkandiaBanken valt Ecovision ProTrader som nytt realtidssystem för bankens mäklare. Ecovision blir också leverantör av informationsfeed till SkandiaBankens Internettjänst. Diagramtjänst och realtidsfunktionalitet via s k streaming kommer att produceras av Ecovision. Vidare har SkandiaBanken valt Nyhetsbyrån Ticker som nyhetstjänst till både realtidsterminaler och Internettjänst. Ordern från SkandiaBanken är ett stort erkännande för Ecovisions totalkoncept med traditionella realtidsterminaler, utveckling och drift av Internet- och intranettjänster samt leverans av informationsfeeder och Nyhetsbyrån Ticker. Genom förvärvet av NewMedia i juli i år har Ecovision ytterligare stärkt sin position som en av de ledande leverantörerna i Norden. SkandiaBanken startade i oktober 1994 och har från att ha varit en telefonbank under åren utvecklats till en Internetbank som erbjuder alla sina tjänster över Internet. SkandiaBanken finns sedan år 2000 i Norge och sedan år 2001 även i Danmark. SkandiaBanken har idag ca 1400 anställda i Norden. SkandiaBanken har erhållit flera utmärkelser som Sveriges bästa bank och bästa Internetbank. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision ProTrader med finansiell information i realtid, Ecovision NewMedia som utvecklar och driver Internet-tjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-koncernen har, efter förvärvet av NewMedia, 41 anställda. Omsättningen år 2002 uppgick till 64,4 Mkr och rörelseresultatet var 8,6 Mkr. Ecovision har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Nederländerna. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden För mer information kontakta Per Rastin, vVD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 www.ecovision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/02/20030902BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/02/20030902BIT00400/wkr0002.pdf