• ECOVISION/

Report this content

Ecovision får order från SVT på webbtjänst med marknadsinformation och Nyhetsbyrån Ticker Ecovision AB har via affärsområdet Ecovision Newmedia utvecklat en webbtjänst för presentation av finansiell information åt Sveriges Television. Tjänsten blir en viktig del av den nya ekonomiavdelningen på svt.se och innehåller förutom aktuell finansiell marknadsinformation även finansnyheter från Nyhetsbyrån Ticker. Ecovision levererar sedan 2001 en lösning för leverans av börsdata till SVTs Text-tv-sidor. Ecovision levererar också realtidssystemet Ecovision ProTrader till A-ekonomi. - "För oss är det naturligt att komplettera vårt utbud på webben med aktuell marknadsinformation och finansiella nyheter" säger Kajsa Ericson, redaktionschef för SVT text och webb. Ecovisions helhetserbjudande med programutveckling, informationsinnehåll och drift passar oss mycket bra, säger Kajsa Ericson. Den nya webbtjänsten från Ecovision nås under svt.se/ekonomi I Ecovision-koncernen ingår Ecovision ProTrader med finansiell information i realtid, Ecovision NewMedia som utvecklar och driver Internet-tjänster, Ecovision Finansanalys med finansinformation till mediamarknaden samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-koncernen har, efter förvärven av NewMedia och Delphi Finansanalys, 40 anställda. Omsättningen år 2003 uppgick till 66,3 Mkr och rörelseresultatet var 10,6 Mkr. Ecovision har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Nederländerna. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden För mer information kontakta Kajsa Ericson, Red.chef för SVT text och webb tel +46 8 784 76 18 kajsa.ericson@svt.se Per Rastin, vVD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 per@ecovision.se www.svt.se www.ecovision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT20500/wkr0006.pdf