Ecovision förvärvar Delphi Finansanalys

Ecovision förvärvar Delphi Finansanalys Ecovision AB har förvärvat Delphi Finansanalys AB från Delphi Economics AB. Delphi Finansanalys är Sveriges ledande leverantör av finansiell information till tidningarnas börssidor. Bland Delphi Finansanalys kunder finns Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Göteborgs-Posten samt ytterligare ca 30 svenska tidningar. Vidare är Delphi Finansanalys en ledande leverantör av nordisk finansiell fundamentaldata med kunder som SEB, Affärsvärlden, E*trade och Aftonbladet. Delphi Finansanalys är också en stor leverantör av lösningar för presentation av finansiell information på Internet för mediakunder. Ecovision är en av Nordens ledande leverantörer av system för finansiell information. Delphi Finansanalys tjänster kommer efter Ecovisions förvärv att marknadsföras under Ecovisions varumärke och produktutbud. - Förvärvet av Delphi Finansanalys innebär att Ecovision blir den klart dominerande aktören för finansinformation till mediasektorn i Sverige säger Paul Östling, VD på Ecovision AB. Vi är mycket nöjda över att kunna följa upp våra framgångsrika köp av verksamhet i Finland och av Newmedia med ännu ett viktigt strategiskt förvärv, säger Paul Östling. Förvärvet av Delphi Finansanalys väntas ge Ecovision-koncernen en omsättningsökning på ca 12 miljoner kronor för helåret 2004. - För Delphi Finansanalys och för våra kunder är det mycket positivt att nu tillhöra Ecovision-koncernen, säger Jan Andersson, verkställande direktör på Delphi Finansanalys. Vi kommer nu att få ökade möjligheter att fortsätta utvecklas och bidra till att göra Ecovision till Nordens ledande leverantör av finansiell information, säger Jan Andersson. Ecovision-koncernens omsättningen år 2002 uppgick till 64,4 Mkr och rörelseresultatet var 8,6 Mkr. Ecovision har 35 anställda och har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Holland. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision ProTrader med finansiell information i realtid, Ecovision Newmedia som utvecklar och driver skräddarsydda handels- och informationstjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Paul Östling, VD Ecovision AB tel. +46 31 68 34 50 Jan Andersson, VD Delphi Finansanalys AB tel. +46 18 56 24 19 www.ecovision.se www.delphi.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00100/wkr0002.pdf