Nyhetsbyrån Ticker sluter avtal med Dagens Industris Internettjänst di.se

Nyhetsbyrån Ticker sluter avtal med Dagens Industris Internettjänst di.se Dagens Industri och Ecovision har slutit ett avtal som innebär att Nyhetsbyrån Ticker blir ny nyhetskälla till Dagens Industris nättjänst di.se. Di.se är Sveriges ledande Internettjänst för börs- och affärsnyheter. Di.se publicerar nyheter, exklusiva intervjuer och fördjupande artiklar och analyser löpande under vardagar. Parallellt med di.se finns även tjänsterna Stockwatch, DI Trader och DI på nätet för tidningsprenumeration via Internet. Nyhetsbyrån Ticker, som ingår i Ecovision-koncernen, är en av Sveriges ledande nyhetsbyråer med realtidsnyheter för finansmarknaden. Utmärkande för Ticker är extremt snabba nyheter kombinerat med analyser och intervjuer. Nyhetsbyrån Tickers kunder är fondkommissionärer, banker, portföljförvaltare och media. Bland kunderna finns bla Handelsbanken, FöreningSparbanken, Nordea, E*trade, Avanza, Affärsvärlden och SVT. Ecovision-koncernens omsättningen år 2002 uppgick till 64,4 Mkr och rörelseresultatet var 8,6 Mkr. Ecovision har 35 anställda och har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Holland. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision ProTrader med finansiell information i realtid, Ecovision Newmedia som utvecklar och driver skräddarsydda handels- och informationstjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. För mer information kontakta Christer Mårdbrant, ansv. utg. di.se tel. +46 8 736 58 58 Per Rastin, vice VD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 www.di.se www.ecovision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00550/wkr0002.pdf