ECsoft diplomerar de första programmerarna i Java-Akademin

Report this content

Java-Akademins första utbildning genomförd ECsoft diplomerar de första programmerarna i Java-Akademin Internet- och telekomkonsultföretaget ECsoft har idag slutfört företagets första utbildning av professionella Java-programmerare. Utbildningen har bedrivits inom ramen för Java-Akademin som ECsoft startade i september 2000. Java-Akademin ger deltagarna praktisk kompetens att lösa komplexa problem med UML och Java. - Java-Akademin ger deltagarna en grundlig praktisk och teoretisk kompetens, säger Ann-Catrine Appelquist, VD för ECsoft i Sverige. Vårt syfte med Java-Akademin är att erbjuda en utbildning för de som redan har grundläggande kunskaper och som nu vill fördjupa sin kompetens. För ECsofts del ger utbildningen möjlighet att knyta värdefulla kontakter med potentiella medarbetare. Den utbildning som slutfördes idag startade den 18 september med en intensiv utbildningsperiod på tre veckor. Utbildningsperioden innehöll kurser i avancerad Java och UML med en av ECsofts främsta experter, samt dessutom praktiska övningar i ett antal showcase. Efter den teoretiska delen följde projektarbete under tre veckor där deltagarna under handledning utvecklade en fullständig applikation. Under projektarbetet var deltagarna projektanställda hos ECsoft. - Java-Akademins utbildning har förbättrat mina teoretiska kunskaper, men framförallt gett mig möjligheten att praktiskt tillämpa kunskaperna i ett riktigt projekt, säger Marie Danielsson, deltagare i Java-Akademins senaste utbildning och student på KTH. Vi har arbetat med att skapa en projektdatabas med ECsofts försäljningschef som kund och uppdragsgivare. Det har varit spännande och lärorikt och jag är övertygad om att jag kommer att ha stor nytta av det jag lärt mig i min framtida karriär. Ytterligare information lämnas av: Ann-Catrine Appelquist, VD ECsoft, tel 08-506 111 10 alt. 0708-44 10 40 Eva Ax, ansvarig Java-Akademin, tel 08-506 111 22 alt. 0708-44 10 90 Information om företaget finns även på hemsidan www.ecsoft.se. ECsoft är en Internet- och telekomkonsult på marknaden för avancerade tjänster inom mobil kommunikation och affärssystem. Vår kompetens inom tele- och radiokommunikation samt mobila Internetlösningar kombineras med lång erfarenhet av kundernas affärsverksamhet. Idag arbetar ECsoft bland annat med att ta fram morgondagens tjänster och utveckla de applikationer för e-handel som kommer att förändra den globala ekonomin. Bland våra kunder finns flera av de största svenska företagen inom bland annat telekom, bank och finans. ECsoft har 1200 medarbetare, varav 90 i Sverige. Huvudkontoret finns i London och ECsoft är utöver Sverige och Storbritannien även representerat i Norge, Danmark och Nederländerna. ECsoft är noterat på NASDAQ och London Stock Exchange. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00080/bit0002.pdf