Ecster Pay är nu tillgängligt för e-handel i Prestashop

Report this content

E-handlare som använder e-handelsplattformen Prestashop kan nu kostnadsfritt ladda ned en betalningsmodul för Ecster Pay.

- Det känns mycket bra att erbjuda ett enkelt sätt att komma igång med Ecster Pay för handlare som använder Prestashop. Detta möjliggör att fler e-handlare kan ge sina kunder en förbättrad köpupplevelse med målsättningen att generera fler nöjda återkommande kunder, säger Urban Höglund, försäljningschef Ecster.

Ecster Pay är e-handelskassan som siktar högre än det enskilda köpet. Kassan är byggd för att ge fler återkommande kunder och högre snittköp. Med Ecster Pay kan konsumenten på ett enkelt och överskådligt sätt välja bland de mest förekommande betalsätten, spara person-och kortuppgifter samt själv välja leveransadress.

- Funktionaliteten och stödet via BankID som gör det möjligt att få leverans till valfri adress gör betallösningen unik, förklarar Joel Bahar, VD, PrestaWorks.

PrestaWorks har utvecklat betalningsmodulen för den nya kassalösningen, Ecster Pay.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se

Urban Höglund
Försäljningschef Ecster
urho01@ecster.se

Om Ecster
Ecster, erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter. Ecster är en del av Handelsbankenkoncernen.

Om PrestaWorks
Prestaworks AB tillhandahåller e-butiker med Prestashop som grund. De tillhandahåller även andra tjänster så som Hosted Server Backup, Hosted Exchange, Hosted Sharepoint, lagringskonton, online-backup samt sökmotoroptimering.

Taggar: