Ecster vill förbättra den totala köpupplevelsen

Report this content

Delar av Handelsbanken Finans verksamhet i Sverige (säljfinansiering, e-handel och lojalitetsprogram) samlas i det nya affärsområdet Ecster. Lanseringen är ett resultat av flera starka förändringsfaktorer inom handeln bland annat den ökade digitaliseringen, konsumenters behov av flexibilitet och trygghet samt långsiktigt hållbara affärsrelationer.

Ecster ska möta förändringarna genom produkter och tjänster som ger trygga och flexibla betalningssätt och samtidigt bygger lojalitet. Målet är att skapa en god och långsiktig relation mellan handlare och konsumenter oavsett om det är i butik eller på nätet.

-       Vi vill bidra till att utveckla handeln i Sverige och ta ett helhetsgrepp kring köpupplevelsen. Vi bidrar med att se till hela upplevelsen - före, under och efter köpet, säger Anders Karlsson chef för Ecster.

Genom att fokusera på kundrelationen och köpupplevelsen ska Ecster skapa långvariga kundrelationer och addera ett mervärde till säljföretagen.

-       Vi tar nu ett första steg i skapandet av ett helhetserbjudande som bygger kundlojalitet. Dagens betalningslösningar är skapade för att köpet ska ske så fort som möjligt vilket gör många konsumenter osäkra och ibland missnöjda i efterhand. Ecster gör det enkelt och tryggt för konsumenterna att handla och ha koll på sina betalningar. Positiva köpupplevelser och lojalitetsprogram leder till mer försäljning och återkommande kunder för våra säljföretag, fortsätter Anders Karlsson.

Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se

Anders Karlsson
Chef Ecster
anka48@ecster.se

Om Ecster

Taggar:

Snabbfakta

Om Ecster Ecster, tidigare Handelsbanken Finans - Säljfinans, erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter. Ecster är en del av Svenska Handelsbanken AB.