Nu lanseras Ecster Pay – en unik e-handelskassa som är smart

Report this content

Ecster erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Ecster samarbetar redan med tusentals handlare och idag lanseras Ecster Pay - en helt ny e-handelskassa som ger en bättre köpupplevelse för kunden och lönsam tillväxt för handlaren. Ecster Pay innebär även att handeln nu kan få en och samma leverantör för betalningar i butik och på nätet.

– Idag är vi glada och stolta över att lansera en kassa som verkligen ger en bättre köpupplevelse och nöjda återkommande kunder. Vi har gjort betydande investeringar i ny teknik, service och kundupplevelser. Allt ska bli rätt direkt, så att kunden vill återkomma. Generellt inom handeln går lönsamheten ner medan omsättningen går upp. Returer och engångsköp hotar att slå ihjäl vissa handlare. Vi tror att en lönsam tillväxt skapas av fler lojala konsumenter som kommer tillbaka och handlar. Det får man med bra köpupplevelser och god service! förklarar Anders Karlsson, CEO Ecster.

I Ecster Pay kan konsumenten välja bland de mest fördelaktiga betalsätten, spara kortuppgifter och själv välja leveransadress. Kassan kommer även ihåg vilket betalsätt kunden valde senast, vilket underlättar kundens nästa köp. Identifiering med Mobilt Bankid innebär att köp sker lika enkelt som säkert i mobilen, plattan eller datorn. Ecster Pay kommunicerar med e-handelsplattformen och förstår vem det är som handlar. Detta gör det möjligt att få personliga erbjudanden och inte bli överöst med oväsentlig information. Handlare som erbjuder lojalitetsprogram genom Ecster kan dessutom ge kunden möjlighet att samla bonuspoäng direkt i kassan.

– För att skapa bra köpupplevelser är det viktigt att jobba schysst och långsiktigt. Fokus bör ligga på nöjda kunder och nettokonvertering. Det är enkelt att bygga en e-kassa som med ett klick gör det möjligt för företag att tjäna snabba pengar på kort sikt, men en kund som inte förstår vad som hände vid köpögonblicket, är inte en nöjd kund. Vi är övertygade om att våra handlare vinner på att bygga en stark långsiktig relation med konsumenten, avslutar Urban Höglund, Säljchef Ecster.

Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se

Anders Karlsson
CEO Ecster
anka48@ecster.se

Om Ecster
Ecster erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter. Ecster är en del av Handelsbankenkoncernen.

Taggar: