Ectin Research AB i utmanande finansiellt läge

Styrelsen i Ectin Research AB (”Ectin” eller ”Bolaget”) informerar om ett ansträngt finansiellt läge och upprättande av kontrollbalansräkning (”KBR”).

Bolaget har sedan tidigare meddelat att det dragit ner på sina kostnader genom en uppsägning av alla konsultavtal knutna till verksamheten. Enligt Ectins ekonomiska prognos beräknas de likvida medlen räcka till slutet av augusti. Ectin har trots intensivt arbete under våren med att försöka finansiera Bolaget inte hittat någon lösning för sin ansträngda finansiella situation på kort och medellång sikt. Exempelvis har förutsättningarna för en företrädesemission genomlysts, vilken styrelsen idag beslutat inte vara en framkomlig väg.

Styrelsen har idag, baserat på ovanstående, beslutat om att upprätta en KBR då det finns skäl att misstänka att det egna kapitalet är mindre än hälften av aktiekapitalet.

Hans-Peter Ostler

Mob: +46 70-496 96 66
Email: hpostler@icloud.com

Denna information är sådan som Ectin Research är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 juni 2024 kl.15.10