Pulsen väljer FACKTA® Point of Sale

Report this content

Pulsen väljer FACKTA® Point of Sale PULSEN Application AB har tecknat ett avtal med EG TANCOM AB för försäljning av FACKTA® Point of Sale. Pulsen Application, som är en del av Pulsen AB, utvecklar effektiva och användarvänliga applikationer för ett antal utvalda brancher. - Strategiskt sett är detta ett mycket viktigt steg för oss. Våra systemlösningar för postorder och distanshandel är redan marknadsledande. Med FACKTA Point of Sale får vi nu ett efterlängtat komplement för de företag som både har postorder och försäljning i butik. Valet mellan att utveckla ett nytt system själva eller att sälja ett redan befintligt system, var lätt", säger Pulsen och fortsätter. - Att valet föll på FACKTA från EG TANCOM var rätt självklart. Det är ett system som är både enkelt, effektivt och dimentionerat för de stora kjedjorna. Dessutom underlättas det hela tack vare att vårt dotterbolag, PEDAB, redan distribuerar TANCOM's produktsortiment. TANCOMs programsvit FACKTA® är utvecklat för detaljhandeln, med inriktning främst på beklädnad men som fungerar utmärkt även till andra detaljhandelsföretag. Bland grundstenarna finns bl.a. FACKTA Point of Sale, FACKTA Distribution, FACKTA Kundklubb och FACKTA Beslutstöd. Dessa är alla moduler i ett system som kan anpassas efter vilket annat system som helst inom detaljhandeln. - Samarbetet med Pulsen känns helt rätt. Vi kan båda få stort utbyte av samarbetet. Med system för olika delar av handeln så blir vi mycket starka på marknaden, säger EG TANCOM. - Vi på EG TANCOM har vår kärnkompetens och programinrikting på försäljning som sker i butik. Pulsen Application å sin sida har ett mycket gediget kunnande och väl utvecklade systemlösningar inom postorder, distanshandel och e-handel. Tillsammans blir det en mycket stark kombination. Mikael Bonde Nielsen EDB Gruppen A/S Tele: +45 44 74 75 23 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00500/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00500/bit0001.pdf