Visa och SEB fördjupar sitt partnerskap

I september stod det klart att Visa och SEB fördjupar sitt partnerskap för att tillsammans kunna förbättra SEB:s erbjudande.

– Visa och SEB har ett samarbete som sträcker sig långt bakåt i tiden och därför känns det väldigt bra att vi nu tar nästa steg tillsammans genom att fördjupa vårt partnerskap. Det fördjupade partnerskapet innebär att vi kommer att samarbeta ännu närmare än tidigare och ha ett tydligare perspektiv på vår gemensamma affär som sträcker sig långt in i framtiden. Tillsammans kommer vi också att stå starkare rustade i en tid då betalningslandskapet står inför stora förändringar, säger Christina Lind, Sverigechef för Visa.

Rosalin Örnefalk
Presskontakt, Visa Europe
Edelman Deportivo
Rosalin.ornefalk@edelmandeportivo.com

Visa Europe är ett företag som tillhandahåller betalningsteknologi och som ägs och styrs av medlemsbanker och andra betaltjänstleverantörer från 37 länder runtom i Europa.

Visa Europe är kärnan i ekosystemet av betalningar och möjliggör för miljontals europeiska konsumenter, företag och myndigheter att genomföra elektroniska betalningar. Medlemmarna ansvarar för att tillhandahålla kort, ansluta detaljhandlare och fatta beslut kring avgifter som rör kortanvändare och handlare. Visa Europe är också den största aktören som processar transaktioner och ansvarar för att bearbeta mer än 16 miljarder transaktioner årligen – med en hastighet på som mest 1580 transaktioner per sekund.

Det finns mer än 500 miljoner Visakort i Europa och 1 av varje 6,5 euro som spenderas i Europa är just med ett Visakort. Den totala omsättningen på Visakort överstiger 2 triljoner årligen, med 1,4 triljoner euro spenderade genom point-of-sale.

Sedan 2004 är Visa Europe frikopplat från Visa Inc. och inkorporerat i Storbritannien, med en exklusiv, oåterkallelig, evig licens i Europa. Båda företagen jobbar in partnerskap för att möjliggöra globala betalningar med Visa i mer än 200 länder världen över.

För mer information, besök www.visa.se och @VisaEuropeNews