• Edgeware/

Edgeware expanderar till Australien – får en första order från en ledande operatör

Edgeware AB har fått sin första order i Australien från en stor teleoperatör i landet. Edgeware ska leverera system för streaming av TV och därtill hörande support-tjänster.

”Det här är ingen stor order initialt men representerar ett ytterligare viktigt steg i Edgewares internationella tillväxt. Vi har expanderat till en ny kontinent tillsammans med en viktig och strategisk kund”, säger Joachim Roos, vd på Edgeware. ”Vi ser fram emot att hjälpa vår nya kund och bidra till deras framgång att streama fantastiska TV-upplevelser till sina tittare.”

Kontakt:       Gunilla Wikman, Investor Relations Manager

Tel: +46707638125, E-mail: gunilla.wikman@edgeware.tv

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 december 2016 kl. 07.00 CET.

Edgeware är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och erbjuder produkter som möjliggör högkvalitativ streaming av TV och video. Edgewares lösningar säljs huvudsakligen till telekom- och kabeloperatörer samt till TV-bolag och innehållsägare som vill göra TV- och videoinnehåll tillgängligt för sina tittare på ett skalbart, säkert och kostnadseffektivt sätt.

Edgeware har huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong samt Mexiko. Edgeware har också personal i Belgien, Brasilien, Nederländerna, Singapore, Spanien, Storbritannien samt Tyskland. Edgeware har sedan starten 2004 vuxit med cirka 40 procent per år och nådde under 2015 en omsättning på 204 miljoner kronor. För mer information, besök www.edgeware.tv.