Kommuniké från årsstämman i Edgeware AB (publ) den 11 april 2019

Stockholm - Vid årsstämma i Edgeware AB (publ) den 11 april 2019 fattade årsstämman bland annat följande beslut. Styrelsens fullständiga förslag har tidigare publicerats och finns tillgängliga på bolagets webbplats: corporate.edgeware.tv.

Fastställande av årsbokslut, resultatdisposition och ansvarsfrihet
Årsstämman i Edgeware AB beslutade idag att fastställa resultat- och balansräkning för moderbolaget och koncernresultat- och koncernbalansräkning för verksamhetsåret 2018. Vidare beslutades att bolagets resultat balanseras i ny räkning och att någon utdelning således ej lämnas. Årsstämman beslutade även om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören.

Antalet styrelseledamöter och revisorer, val av styrelse och revisorer samt arvode till styrelsen och revisorerna
Årsstämman beslutade att antalet av årsstämman utsedda styrelseledamöter ska vara sex ledamöter utan suppleanter. Michael Ruffolo, Sigrun Hjelmquist, Kent Sander, Jonas Hasselberg, Tuija Soanjärvi och Arnd Benninghoff omvaldes som styrelseledamöter. Michael Ruffolo omvaldes som styrelsens ordförande.

Årsstämman beslutade att antalet revisorer ska vara en utan revisorssuppleanter. Deloitte AB omvaldes som bolagets revisor.

Årsstämman beslutade att arvode till styrelsen ska uppgå till 1.570.000 kronor att fördelas med 500.000 kronor till styrelsens ordförande samt 190.000 kronor vardera till övriga styrelseledamöter. Arvode för kommittéarbete i revisionsutskottet ska utgå med sammanlagt 80.000 kronor (varav 40.000 kronor till utskottets ordförande och 20.000 kronor vardera till övriga två ledamöter), samt att ersättning för kommittéarbete i ersättningsutskottet ska utgå med sammanlagt 40.000 kronor (varav 20.000 kronor till utskottets ordförande och 10.000 kronor vardera till övriga två ledamöter). Till bolagets revisor ska arvode utgå enligt löpande av styrelsen godkänd räkning.

Beslut avseende valberedning och riktlinjer för ersättning och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare
Årsstämman beslutade i enlighet med föreslagna principer för utseende av valberedningen samt styrelsens förslag till riktlinjer för bestämmande av ersättning och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare.

För ytterligare information, kontakta:

Richard Berg, General Counsel, richard.berg@edgeware.tv ;+46702853157

Edgeware erbjuder operatörer och innehållsleverantörer lösningar som möjliggör distribution av moderna TV-och videotjänster över internet i stor skala till låga kostnader. Edgewares unika teknologi ger en fantastisk tittarupplevelse och ger kunderna kontroll över sitt innehåll. Edgeware har fler än 200 kunder och har huvudkontor i Stockholm och personal spritt över Europa, Asien samt Nord- och Latinamerika.

För mer information besök https://corporate.edgeware.tv

Edgeware – Let’s make TV amazing again!