Nytt antal aktier och röster i Edgeware

Antalet aktier och röster i Edgeware AB (publ) har förändrats på grund av nyemission av aktier i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 30 043 008 aktier och röster i bolaget.

Denna information är sådan information som Edgeware AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2016 kl. 08:30 CET.

För mer information, vänligen kontakta:
Gunilla Wikman, IR-ansvarig, 070-763 81 25, gunilla.wikman@edgeware.tv

Edgeware är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och erbjuder produkter som möjliggör högkvalitativ streaming av TV och video. Edgewares lösningar säljs huvudsakligen till telekom- och kabeloperatörer samt till TV-bolag och innehållsägare som vill göra TV- och videoinnehåll tillgängligt för sina tittare på ett skalbart, säkert och kostnadseffektivt sätt.

Edgeware har huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong samt Mexiko. Edgeware har också personal i Belgien, Brasilien, Nederländerna, Singapore, Spanien, Storbritannien samt Tyskland. Edgeware har sedan starten 2004 vuxit med cirka 40 procent per år och nådde under 2015 en omsättning på 204 miljoner kronor. För mer information, besök www.edgeware.tv.