Attendo Care startar specialtidning om vård och omsorg

Den 5 december kommer premiärnumret av tidningen Omsorg – en facktidskrift för alla som upphandlar entreprenaddriven vård och omsorg i Sveriges kommuner. Tidningen är framtagen av Attendo Care och Citat Journalistgruppen.

– Tidningen Omsorg är inte i första hand en marknadsföringskanal för Attendo Care. Det är en tidning som syftar till att ge inspiration och hjälp i vardagen åt alla i landets kommuner som redan upphandlat vård- och omsorgstjänster eller som planerar att lägga ut sådan verksamhet på entreprenad, säger Jonas Morian, informationschef på Attendo Care.

Tidningen Omsorg utkommer med fyra nummer per år och distribueras till tjänstemän och politiker som arbetar med omsorgsfrågor i Sveriges kommuner. Den distribuerade upplagan är ca 5 000 exemplar.

Attendo Care är ett av landets största företag inom entreprenaddriven vård och omsorg, och hoppas att Omsorg ska kunna bli något av en branschtidning.

– Det här är ett underbart samarbete. Attendo Care förstår poängen med redaktionell kommunikation. De vet att sätta läsaren i centrum. Något som tyvärr är sällsynt i uppdragstidningar, säger Robert Svensson, ansvarig för tidningsverksamheten på Citat Journalistgruppen.

Arbetsgruppen bakom Omsorg har bestått av: Charlotte Dimming, Attendo Care, Jonas Morian, Attendo Care, Robert Svensson, konceptutvecklare, Annika Wickman, projektledare, och Kajsa Dahlberg, art director.

Stockholm den 2 december 2008
CITAT JOURNALISTGRUPPEN

För ytterligare information kontakta:

Robert Svensson, ansvarig för tidningsverksamheten på Citat Journalistgruppen,
Henrik Johansson, vd Citat Journalistgruppen, 08-588 331 69, 0708-97 70 31