Citat förstärker systemerbjudande genom partneravtal med Assetlink

Citat förstärker sitt erbjudande inom marknadssystem (MRM) genom ett omfattande samarbetsavtal med amerikanska Assetlink. Genom avtalet får Citats kunder tillgång till marknadens ledande system och Assetlinks europeiska kunder får tillgång till Citats serviceutbud som ledande kommunikationsproducent.

Citat, Nordens ledande kommunikationsproducent, och Assetlink, världsledande inom marknadssystem, har tecknat ett strategiskt partneravtal. Avtalet innebär att Citats nuvarande system, Citat MarketStore, migreras till Assetlinks plattform. Citats kunder får därmed ett bredare system som av analysföretaget Gartner Group anses vara ett av världens främsta inom Marketing Resource Management (MRM). Avtalet innebär också att Citat blir exklusiv tjänsteleverantör till Assetlink i Europa. Assetlinks kunder får därmed tillgång till Citats serviceutbud inom effektiv marknadskommunikation.

– Vi drivs av att hela tiden av att ligga i framkant när det gäller att nyttja och erbjuda den senaste tekniken. Våra kunder står inför ständigt ökande krav på effektivitet, koordinering och uppföljning och vår roll är att säkerställa att de kan möta dessa krav på bästa möjliga sätt. Avtalet med Assetlink ger våra kunder det i bästa systemet som finns på marknaden säger Dan Sehlberg, VD och koncernchef på Citat.

– Vi ser mycket positivt på samarbetet mellan Citat och Assetlink, säger Irene Börjesson på TeliaSonera Sverige, som använder Citat MarketStore sedan många år. Marknadsavdelningar behöver ständigt förbättra sina arbetssätt och då är tillgången till de senaste systemen väldigt viktig.

– System och tjänster går hand i hand. Vi diskuterar redan flera intressanta europeiska projekt tillsammans med Assetlink. Detta avtal är ett viktigt steg för Citat att agera mer internationellt säger Peter Stopp, ansvarig för affärsområdet Marknadstjänster.

– Vi välkomnar Citats systemkunder till Assetlink-familjen och ser fram emot att arbeta nära Citat framöver, säger Chetan Saiya, VD på Assetlink.

Branschanalytikern Gartner Group ställer sig positiv till affären som de anser förstärker Assetlinks europeiska närvaro och ger dem tillgång till Citats mångåriga erfarenhet av marknadsproduktion och omfattande leveranskapacitet.